Ik wou even delen wat ik de afgelopen maanden gedaan heb om mijn garage om te bouwen tot een praktische werkplek waar ik aan mijn auto kan sleutelen. Het heeft wat tijd en moeite gekost, maar ik ben echt blij met het resultaat, en misschien heeft iemand hier iets aan – of kan ik nog bijkomende tips krijgen.

Eerst heb ik de hele garage leeggehaald (geen kleine klus), en de vloer aangepakt. Ik heb gekozen voor een epoxylaag die goed tegen olie en vuil kan. Daarna heb ik gezorgd voor degelijke verlichting: LED-balken langs het plafond en extra spots aan de muur, zodat ik onder de motorkap goed zicht heb.
Qua gereedschap heb ik eindelijk geïnvesteerd in een degelijke gereedschapskar, en ik heb een wandrek opgehangen om het meeste binnen handbereik te houden. Verder heb ik een stabiele garagekrik gekocht en assteunen waar ik écht op kan vertrouwen.

Ventilatie was ook een punt: ik heb een afzuiger geplaatst bij de werkbank en zorg altijd dat de garagepoort deels openstaat bij het starten of testen van de motor.
Het is nog niet helemaal af – ik wil op termijn misschien een kleine hefbrug plaatsen – maar het verschil met hoe het eerst was, is echt enorm. Meer informatie. Het sleutelen gaat nu zoveel makkelijker en aangenamer.
Zijn er anderen hier die hun garage zelf hebben ingericht? Wat zou je nu anders doen, of juist opnieuw hetzelfde? Altijd benieuwd naar hoe anderen het aanpakken.
Groetjes